Sivut

maanantai 5. marraskuuta 2012

Kasvattajalta tuli viesti, jotta voisin valita pentuni paremmin! Tämän perusteella mun Freddeni on viherpepa eli Herra Kolmonen!

Auuuuh! Tuun hulluksi tässä odotellessa! :)

1) Röd rumpa - balanserad, leker gärna, inte så påverkad av yttre saker, tar gärna leksakerna och sticker för sig själv och leker, utforskar världen själv behöver inte mig till så mycket. Känns cool.
2) Röd nacke - trög, lite av tjuren ferdinand som sitter under sin korkek och doftar på blommorna, leker med de andra men inte lika mycket men sitter gärna och tittar men får sina ryck ibland och drar lite race, vallar gärna! Mycket lugn valp, just nu i varje fall.
3) Grön rumpa - framåt och vild, pigg och glad, följer med mig överallt, leker mycket gärna och är full fart, kampar gärna med mig, kommer alltid när man ropar, lite mera påverkad av saker som händer runt honom tror han behöver en del miljöträning för att vara helt trygg i alla miljöer.
Vad gäller följande egenskaper så rangordnar jag dem enligt följande
Leklust och intresse för att kampa, följa boll och hugga tag i den
Valp  3 (mest lektlust), 1, 2 (minst men inte ointresserad!)
Förfölja en trasa/ valla en trasa genom att smyga på den och/eller ha lite mera bågar runt den, gå smygande fram till trasan utan att hugga tag i den på en gång
Valp 2, 3, 1
Följa med mig eller efter mig, komma på inkallning
Valp 3, 1, 2
Reaktion på ljud, skramlar i plåtdörr
Ingen större skillnad, alla valpar hoppar till men kommer genast och undersöker saken 
Reaktion på andra hundar som skäller hysteriskt
Valp 3 reagerar mest, han tittar lite ängsligt runt sig och sedan lugn, ingen skillnad på de övriga två som verkar mest döva i det läget.
Matlust och ta godis från handen
Alla valpar lika matgalna
Gå på höga höjder (ca 1,2 m från marken)
Valp 3 (helt oberörd) därefter resten lika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti