Sivut

sunnuntai 30. syyskuuta 2012

FH-kollegio 29.10.2012

Lauantaina pääsin Ihkun kanssa tuomarikurssin loppukollegioon FH-osuudelle! Ihan mieletöntä! Ihkulle tehtiin lyhennetty (n. 1300 ask.) FH2-jälki, jossa oli 3 piikkiä (jotka oli aikas tiukkoja, kun tilaa oli naftisti), kaari ja pari normikulmaa. Esineitä taisi olla 5, ikää jäljellä reilu tunti. Alustana lyhyt rehupelto, joka opli reunoissa lillinkiä...

Oli ihan mieletöntä lähteä jäljelle. Mulla oli loistava fiilis, päässä soi Fairground Attractionin Perfect ja koira oli innoissaan! :)

Ja jälki sujui hienosti! Arvoisa tuomarikokelaista muodostettu raati antoi sille n. 90p eli kaippa se olisi ollut 1.-tulos! Pisteitä lähti hieman ilmavasta nenästä kulmien jälkeen, aavistuksen hitaista esineilmaisuista, kahdesta uudelleenlähetyksestä esineeltä, parista stopista... mutta perustyöstö oli hyvää ja sain myös itse kehuja siitä, etten vaikuttanut koiraan jäljellä vaan ajoin sitä ohjesäännön mukaisesti!

Olin aika lailla samoilla kantimilla arvostelun suhteen. Ihku oli todella hieman korkeanenäinen kulmien jälkeen,  mutta onneksi se teki kulmat muuten tarkasti ja onneksi nenä on kuitenkin laskenut siitä, kun Outi viimeksi katseli jäljestystämme. Huonot lähdöt esineiltä meni kyllä puhtaasti mun piikkiini, sillä hätiköin turhaan. Esineiltä lähtöihin täytyy lisäksi saada syvempää nenää. Mutta hitsi vie mä olin ja olen tyytyväinen mun koiraani!!!!

Kiitos Outi! On helppo onnistua, kun on maailman paras opettaja! Ja matkallahan tässä vielä ollaan! Ja matkalla olo onkin kyllä ihaninta! Nyt on syksyn tavoitteet saavutettu, eli koira on FH2-kuntoinen, ja nyt tiedän mitä osa-alueita pitää vahvistaa, jotta työstö paranee tästä ja jotta saisimme ensi vuonna jo tulostakin! Toki kahden viikon päästä Maskussa on kisat, mutta tän kollegion jälkeen voin lähteä sinne vain nauttimaan. Nyt tiedän, mitä Ihku osaa. Kokeessa katsotaan vain, jotta onnistutaanko jo tänä vuonna vain meneekö koularin saaminen ensi vuoteen. Se on siinä kintaalla, sillä epävarmuuttahan tuossa hommassa on vielä vaikka kuinka ja esineiden palkkaamattomusstreeni on jäänyt hieman vähiin, kun on pitänyt keskittyä tuon jäljen ajamiseen. Mutta ainahan sitä voi onnistuakin - hauskaa lähdemme kuitenkin pitämään! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti